Fodor Nikolett a biológia OKTV 1. helyezettje!

A 2017/18-as tanév is igen gyümölcsöző volt iskolánkban, ugyanis sok szép eredményt elért diák van közöttünk, akikre büszkék lehetünk mind mi, mind a tanáraink. Az egyik ilyen gyönyörű eredményt a 12/4 osztályba járó Fodor Niki érte el, akivel sikerült készítenünk egy rövid interjút az OKTV első helyezésével kapcsolatban, felkészítő tanárával, Farkas István Tanár Úrral együtt.


B. V.: Mennyi időt szántatok Farkas tanár úrral a felkészülésre?
F. N.: Elég sokat. Sokat készültem, de már csak a döntőre. A korábbi fordulókra elég volt az iskolai tananyag, amit tanár úr az órákon megtanított.
Hogy érzed, mennyire volt nehéz az anyag, amit meg kellett tanulnod az utolsó fordulóra?
F. N.: A fajismeret nehéz volt, a többi annyira nem. Azok jobban érdekeltek, ezért jobban is tudtam őket.
Hol zajlott a verseny?
F. I.: A Sas-hegyen, Budán. A versenyt egy középiskola rendezi; hasonló laborjuk van, mint nekünk.
B.V.: Szóbeli és írásbeli része is volt a versenynek?
F. N.: Nem, a második forduló és a döntő pontszáma együtt számítottak a végleges sorrendben. A második forduló csak elmélet volt és írásban. Az utolsó forduló már gyakorlat volt, akkor is írásban, nem szóbeli volt, hanem egy jegyzőkönyvszerű tesztsort kellett kitölteni. Tehát szóbelizni nem kellett.
Miután vége volt a versenynek, mennyi idő volt, mire megkaptátok az eredményt?
F. I.: Sok, egy hét.
F. N.: Igen, de így is hamarabb meglett, mint ahogy az utolsó határidő, mert megmondták, hogy 19-éig megkapjuk az eredményt, de így péntek 13-án lett meg az eredmény.
B. V.: A verseny után hogy érezted magad, hogy sikerült?
F. N.: Vegyesen. Először úgy éreztem, hogy nagyon jó lett, aztán gondolkoztam rajta, hogy lehet, hogy ez se jó, meg az sem, de végül jó lett.
B. V.: Tanár úr mi alapján választja ki a diákokat az OKTV-re?
F. I.: Mindig az ötösöket szoktam tagozaton indítani. Nyilván nem egyforma az esélyük, de azt is látni kell, hogy ha már valaki egy ilyen majdnem kétezres populációból csak a középdöntőbe bekerül, az már nagyon szép eredmény. Tehát, hogy ha megnézünk egy olyat, aki később bekerül az orvosira, akkor attól az elvárás maximum annyi, hogy a középső fordulóba eljusson. Ettől többre már születni kell.
B. V.: Milyen érzés volt, hogy elérted az első helyezést?
F. N.: Először nem is igazán fogtam fel. Meg rossz volt az, hogy ugye csak egy első hely lehet és tudom, hogy aki a döntőben volt, az nagyon sokat dolgozott vele. Szóval igazából kicsit rossz, de örültem neki, hogy az első helyezett Borsodból lett, hogy nem fővárosi diák kapta. Nagyon pozitív, hogy máshonnan is el lehet érni.
B. V.: Idén voltál először a biológia OKTV-n?
F. N.: Nem, tavaly is voltam.
F. I.: Egy ponttal maradt le a döntőről.
F. N.: És idén kémiából is voltam, ahol pedig 0,75 ponttal csúsztam le, de a biológia meglett.
S. R.: Mit tanácsolsz az OKTV-n indulóknak?
F. N.: Tanuljanak sokat és foglalkozzanak vele, nézegessenek feladatsorokat. Jó, ha érdekli őket az egész és nem csak magolnak, hanem tényleg belegondolnak a dolgokba. Azt szeretem ezekben a feladatokban, hogy nem csak a tananyagot kérdezik, hanem minden tudásodat használni kell hozzá.

Gratulálunk a csodálatos eredményhez!

Interjú és szöveg: Bátor Virág 8/2
Kép: Párkányi Krisztián 8/2

Megjegyzések