Révai Máté, a földrajz OKTV döntőse

Mint azt gondolom, sokan tudjátok, az OKTV egy igen neves tanulmányi verseny, amelyen minden évben több diák is elindul iskolánkból. A versenyt több tantárgyból is megrendezik, és a versenyzők hatalmas létszáma miatt már a második fordulóba való bejutás is óriási sikert jelent, nem beszélve a döntőről. A 2018-ban megrendezett földrajz OKTV-n iskolánkat a 12/1 osztályból Révai Máté 12/1 osztályos tanuló képviselte, aki a lenyűgöző negyvenedik helyen végzett. Egy rövid interjúban sikerült elbeszélgetnem Mátéval és felkészítőtanárával, Farkas Anna Tanárnővel a versenyről és az azzal kapcsolatos érzéseikről.



B. V.: Hol rendezték meg a versenyt?
R. M.: Budapesten, a budai oldalon.
F. A.: A TIT székházában volt. Minden évben ott rendezik már több, mint húsz éve.
B. V.: Mennyi időt szántak Tanárnőék a felkészülésre?
F. A.: Ezt szerintem nem lehet összeadni, mert gyakorlatilag amióta földrajzot tanul Máté, azóta készül erre. Szeptember óta sokkal intenzívebben tanult.
R. M.: Próbáltam mindenféleképpen többet készülni, hogy bejuthassak a döntőbe, de ez nem egyedül ment, hanem Tanárnő segítségével.
B. V.: Mit szóltál, amikor meghallottad az eredményedet?
R.M.: Tanárnő üzenetben értesített. Jobb eredményt szerettem volna elérni, nem a legjobb hely és úgy érzem, hogy több is lehetett volna bennem. Igazából az a lényeg, hogy bejutottam a döntőbe és nagyon örülök neki. Meg persze a részvétel a fontos.
F. A.: De azért azt is hozzá kell tenni, hogy Máté nem ezzel tanul tovább, tehát minden energia, amit ráfordított, plusz munka volt. Az iskoláért csinálta, hiszen más tervei vannak a jövőre nézve, úgyhogy nagyon köszönjük neki.
B. V.: Voltál már korábban is OKTV versenyen?
M.: Voltam tavaly is, de nem jutottam tovább az első fordulóban. Viszont jó volt arra, hogy felmérjem a nehézségi szintet és tudjam, hogy mire készüljek.
B. V.: A versenyen milyen feladatokat éreztél könnyebbnek vagy nehezebbnek?
M.: Már egészen kicsi korom óta nagyon szeretem a térképeket és a földrajznak ezt a topográfiai részét. Ami térképekkel vagy vaktérképekkel kapcsolatos feladat volt, azt jobban élveztem, szeretem őket csinálni.
F. A.: Általában ez a topográfia a legtöbbeknek a gyengéje, Máténak viszont az erőssége és így sok pontot lehetett nyerni vele.
B. V.: Vittél magaddal valamilyen kabalát?
R. M.: Nem, nekem nincsenek kabaláim, de egy ideje már keresek.
F. A.: Engem vitt. J

Megjegyzések